OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti SUPERTAC s.r.o. IČO: 08120510, Sídlem: Sportovní 282, 664 61, Opatovice, Česká republika, zapsané v Obchodním rejstříku pod spisovou značkou C 111989 u Krajského soudu v Brně (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy uzavírané mezi prodávajícího a jinou osobou prostřednictvím internetového obchodu prodávajícímu. Internetový obchod je prodávajícího provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.supertac.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní společnosti“ nebo „web“).
1.1.2. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možno stanovit zvláštními obchodními podmínkami k některým typům smluv. Odchylná ustanovení zvláštními obchodními podmínkami k některým typům smluv mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek a ustanoveními zvláštních obchodních podmínek k některým typům smluv.
1.1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce a pouze v tomto jazyce je možno uzavřít kupní smlouvu.
1.1.5. Prodávající si vyhrazuje právo měnit nebo doplňovat text obchodních podmínek. Toto ustanovení nemá vliv na práva a povinnosti vzniklé během platnosti předchozích verzí obchodních podmínek.
1.2. SMLUVNÍ STRANY a DEFINICE POJMŮ
1.2.1. Kupujícím je fyzická osoba nebo právnická osoba, která uskuteční objednávku zboží a/nebo služeb ve formě zboží nebo vzdělávacích kurzů prodávajícímu, a to elektronicky prostřednictvím internetových stránek www.supertac.cz a na základě této objednávky je uzavřena smlouva (dále jen „kupující“).
1.2.2. Fyzická osoba, která uzavře smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá podle těchto obchodních podmínek spotřebitelskou smlouvu (dále jen „spotřebitel“).
1.2.3. Kupujícím, který není spotřebitelem, je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání. Není-li kupující spotřebitelem, řídí se vztahy neupravené kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami občanským zákoníkem.
1.2.4. “Účastník“ nebo „účastník kurzu“ je osoba, pro kterou je účast na vzdělávacím kurzu objednána. Může to být kupující sám, nebo osoba, která je kupujícím určena jako účastník vzdělávacího kurzu nebo osoba, která využije dárkový poukaz k objednání účasti na vzdělávacím kurzu. Pokud je kupující osobou odlišnou od účastníka, musí kupující zajistit seznámení účastníka s těmito obchodními podmínkami a dále zajistit, že účastník bude tyto obchodní podmínky dodržovat.
1.2.5. Pokud je v těchto obchodních podmínkách užito jen pojmu „kupující“, je tím myšlen jak spotřebitel, tak i kupující, který není spotřebitelem.
1.2.6. „Instruktor“ je osoba, která personálně a odborně zabezpečuje teoretickou a praktickou část vzdělávacího kurzu. Je oprávněnou osobou prodávajícího.
1.2.7. „Smlouvou“ se rozumí kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím.
1.3. UŽIVATELSKÝ ÚČET
1.3.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží a služeb (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu nebo případně povaha zboží nebo služeb umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
1.3.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží a služeb je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží a služeb jsou prodávajícím považovány za správné.
1.3.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
1.3.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
1.3.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle, než tři roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy včetně obchodních podmínek.
1.3.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícímu, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
1.4. UZAVŘENÍ SMLOUVY
1.4.1. Veškerá prezentace zboží a nabídka služeb umístěné ve webovém rozhraní společnosti je informativního charakteru a prodávající není povinna uzavřít smlouvu ohledně zboží nebo služeb. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
1.4.2. Webové rozhraní společnosti obsahuje informace o zboží a nabídce služeb. Ceny zboží a služeb jsou uvedeny včetně všech daní a souvisejících poplatků. Ceny zboží a služeb zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní společnosti. Ceny zboží a služeb nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek (například slevy z ceny pro smluvní partnery).
1.4.3. V případě vrácení zboží nese kupující všechny náklady na vrácení zboží a jeho dopravení nebo doručení do sídla prodávajícího.
1.4.4. V případě jakéhokoli ukončení služeb v jejich průběhu, které nebylo zaviněno prodávajícímu, nese kupující všechny náklady, které mu v souvislosti se službou vznikly. Prodávající nemá odpovědnost ani za jakékoli související škody kupujícímu takto vzniklé.
1.4.5. Webové rozhraní společnosti obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní společnosti platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícího uhradit.
1.4.6. Nákup některého zboží či služeb může být omezen právními předpisy. Pokud kupující dle platných právních nařízení ČR není k nákupu takového zboží nebo služeb oprávněn, pak Smlouvu nelze uzavřít a právní jednání k uzavření takovéto smlouvy je od počátku neplatné. Jedná se například o případy, kdy je vyžadováno vlastnictví zbrojního průkazu, zbrojní licence, požadavky na minimální věk apod.
1.5. OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ A SLUŽEB VE WEBOVÉM ROZHRANÍ
1.5.1. Pro objednání zboží a služeb vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní společnosti. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
i. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní společnosti),
ii. objednávaných službách (objednávku služby „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní společnosti),
iii. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží,
iv. v případě vzdělávacího kurzu údaje o místě a času jeho konání a místě, kam se dostavit na zahájení kurzu,
v. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
1.5.2. Před zasláním objednávky prodávajícího je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícího kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající obdržení objednávky kupujícímu neprodleně potvrdí tuto objednávku elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
1.5.3. Prodávající je vždy oprávněna v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží nebo rozsah služeb, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
1.5.4. Smluvní vztah mezi prodávajícího a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
1.5.5. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
1.5.6. Prodávající si, před i po přijetí objednávky, může od kupujícího vyžádat více informací o kupujícím, a případně, a to i bez udání důvodu, od objednávky odstoupit. To se týká především bezpečnostních nebo jakýchkoliv jiných důvodů. V takovém případě je prodávající oprávněn již od uzavřené smlouvy odstoupit i bez udání důvodu podle § 2001 a násl. občanského zákoníku a vrátí uhrazené peněžní prostředky kupujícímu do 14 dní zpět. Toto ujednání se vztahuje i na osobu, která si objedná vzdělávací kurz uplatněním dárkového poukazu dle 1.6.2. a 1.7.
1.6. CENA ZBOŽÍ A SLUŽEB A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1.6.1. Cenu zboží, služeb a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy kupující hradí prodávajícímu níže uvedenými způsoby. Dostupné metody platby pro danou objednávku jsou uvedeny na stránce shrnující objednávku před jejím odesláním. Metody plateb jsou:
i. bezhotovostně bankovním převodem na účet 2903019553/2010 vedený ve Fio Bance a
ii. bezhotovostně prostřednictvím platebního systému třetí osoby, přičemž takovém případě se podmínky platby řídí i podmínkami provozovatele platebního systému.
1.6.2. V případě využití dárkového poukazu (čl. 1.7.) kupujícím se hodnota dárkového poukazu odečte od částky nákupu zobrazované „v košíku“ (tedy od částky tvořené kupní cenou zboží, náklady na dopravu či dalšími položkami). Při každém placení je možné využít vždy pouze jeden dárkový poukaz. Dárkový poukaz je možné využít pouze při placení jednoho nákupu – při placení částky na základě jedné kupní smlouvy (objednávky) – a není tedy možné dárkový poukaz rozdělit za účelem jeho využití při placení více nákupů, tedy k placení částek na základě více kupních smluv (objednávek). V případě uplatnění dárkového poukazu se použije celá jeho hodnota, a to i v případě, že při daném nákupu nedosáhne částka nákupu celé hodnoty dárkového poukazu.
1.6.3. Společně s kupní cenou zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícího také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
1.6.4. V případě, že je zboží ve slevě, tak prodávající informuje kupujícího o nejnižší ceně výrobku, za kterou jej prodávající nabízel a prodával v době třiceti (30) dnů před poskytnutím samotné slevy z kupní ceny. V případě, že se začal výrobek nabízet a prodávat v kratší době než 30 dnů, tak prodávající informuje kupujícího o nejnižší ceně výrobku do okamžiku poskytnutí slevy. V případě, že prodávající zvyšuje cenu z kupní ceny postupně, tak informuje kupujícího o výši nejnižší kupní ceny v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy z kupní ceny. Takovou nejnižší cenou dle tohoto bodu bude znamenat původní cena (na webu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá). Tato informace bude poskytnuta kupujícímu u každého zalistovaného produktu nebo služby. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou poskytovány automaticky a plošně jako např. slevové kódy).
1.6.5. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 1.6.9. ohledně povinnosti uhradit kupní cenu objednaného zboží a služeb předem.
1.6.6. Splatnost kupní ceny zboží a služeb od data uzavření kupní smlouvy, v případě platby převodem na účet, je uvedena na stránce shrnující objednávku a v následném zaslaném emailu shrnujícím objednávku. V případě neuhrazení kupní ceny do lhůtu splatnosti má právo prodávající objendávku zrušit. V případe platby platební bránou je doba vyhrazená na provedení platby 30 minut a po jejím uplynutí může být prodávajícím zrušena. V případech, že je objednávka služby provedena později než 3 kalendářní dny před zahájením kurzu, je splatná pouze platební branou. Pokud by i přes to byla nabídnuta a zvolena platba bankovním převodem, je kupující povinen zvolit okamžitou platbu.
1.6.7. V případě platby převodem na účet je kupující povinen uhradit kupní cenu společně s uvedením variabilního symbolu platby.
1.6.8. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího se správně uvedeným variabilním symbolem nebo potvrzením provedení platby platebním systémem třetí osoby – platební bránou.
1.6.9. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 1.5.3), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
1.6.10. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
1.6.11. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží nebo služeb a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
1.7. PODMÍNKY ZAKOUPENÍ A UPLATNĚNÍ DÁRKOVÉHO POUKAZU
1.7.1. Prodávající nabízí možnost zakoupení dárkového poukazu v elektronické podobě. Dárkový poukaz prodávajícího spočívá v unikátním kódu zasílaném na elektronickou adresu kupujícího, přičemž dárkový poukaz není platebním prostředkem ani cenným papírem. Dárkový poukaz je možné využít po dobu jednoho (1) roku od jeho vydání, pokud nedojde k prodloužení doby trvání poukazu prodávajícím. Prodávající považuje za oprávněného majitele dárkového poukazu tu osobu, která při uplatnění dárkového poukazu zadá unikátní kód takového dárkového poukazu a je tedy jeho konzumentem.
1.7.2. Majitelem dárkového poukazu může být i osoba odlišná od kupujícího (např. obdarovaný příjemce dárkového poukazu). Na majitele dárkového poukazu, se v vztahují tyto všeobecné obchodní podmínky v celém svém rozsahu, především podmínky pro účast účastníka na vzdělávacím kurzu podle čl. 2. a dále článek 1.5.6. a kupující musí zajistit seznámení majitele dárkového poukazu s těmito obchodními podmínkami a dále zajistit, že majitel dárkového poukazu bude tyto obchodní podmínky dodržovat.
1.7.3. Dárkový poukaz nelze uplatnit na nákup jiného dárkového poukazu.
1.8. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY SPOTŘEBITELEM U ZBOŽÍ DORUČOVANÉM PROSTŘEDNICTVÍM ZÁSILKY
1.8.1. Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
1.8.2. Nejedná-li se o případ uvedený v odstavci 1.8.1. nebo o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:
i. poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
ii. nebo poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
iii. první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
1.8.3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v 1.8.2. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel doručovat mimo jiné na adresu sídla prodávajícího či na zaslat elektronickou poštou na adresu prodávajícího (e-mail) info@supertac.cz.
1.8.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží spotřebitel zašle nebo předá prodávajícího zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
1.8.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle odstavce 1.8.2. vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy spotřebiteli, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od spotřebitele přijala. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté spotřebiteli již při vrácení zboží spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím spotřebiteli další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávajícího není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží zboží nebo jí spotřebitel prokáže, že jí zboží odeslal.
1.8.6. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněna jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny.
1.8.7. V případech, kdy má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávajícího také oprávněna kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží spotřebitelem. V takovém případě vrátí prodávající spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to stejným způsobem, jakým ji přijala.
1.8.8. Je-li společně se zbožím poskytnut spotřebiteli dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a spotřebitel je povinen spolu se zbožím prodávajícího vrátit i poskytnutý dárek.
1.9. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
1.9.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
1.9.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
1.9.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
1.9.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
1.9.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
1.10. ZBOŽÍ PŘEDANÉ KUPUJÍCÍMU V SÍDLE PRODÁVAJÍCÍHO
1.10.1. Prodávající může nabízet zboží, které je v kategorii, na jehož užívání jsou kladeny speciální nároky, jehož užívání může vyžadovat zvláštní povolení, může být předáno pouze způsobilé osobě, nebo musí splňovat jiné legislativní nároky. S prodejem tohoto zboží je spojena nutnost osobního vyzkoušení zboží ze strany kupujícího, ověření totožnosti kupujícího a kontrola platnosti případných oprávnění. Kupní smlouvu pro zboží takovéto kategorie nelze uzavřít bez osobní přítomnosti kupujícího.
1.10.2. Prodávající si vyhrazuje, že kategorii zboží dle čl. 1.10.1. může určit u kteréhokoli nabízeného zboží.
1.10.3. Zboží v kategorii dle čl. 1.10.1., které kupující, který je zároveň spotřebitel, objednává přes webové rozhraní společnosti, a následně jej přebírá v sídle prodávajícího, si před převzetím řádně prohlédne, vyzkouší a bude ohledně jeho používání proškolen. Na takto předané zboží se nevztahuje ujednání o koupi zboží mimo provozovnu a od smlouvy je oprávněn spotřebitel odstoupit pouze odmítnutím převzetí zboží.
1.10.4. V případě odstoupení od smlouvy, uzavřené dle 1.10.1. se uplatní čl. 1.8.2. a smlouva se od počátku ruší. Prodávající vrátí peněžní prostředky přijaté od spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy spotřebiteli. Dále se použije ustanovení čl. 1.5.6., 1.8.7. a 1.8.8.
1.11. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1.11.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až § 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
1.11.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
i. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
ii. je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávajícího souhlasil, a
iii. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
1.11.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
i. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
ii. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávajícího prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
iii. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
iv. věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytla před uzavřením kupní smlouvy.
1.11.4. Sekce 1.11.3. se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornila, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
1.11.5. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na její odpovědnost.
1.11.6. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
1.11.7. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li kupující prodávajícího vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
1.11.8. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
1.11.9. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávajícího věc v provozovně prodávajícího na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
1.11.10. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
i. prodávajícího vadu odmítla odstranit nebo ji neodstranila v souladu s obchodními podmínkami,
ii. se vada projeví opakovaně,
iii. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
iv. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
1.11.11. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle 1.11.10. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávajícího vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
1.11.12. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u které věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
1.11.13. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinna přijmout reklamaci v sídle nebo v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinna kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
1.11.14. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
1.11.15. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 1.11.14. obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
1.11.16. Prodávající je povinna vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
1.11.17. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit elektronickou poštou na adresu prodávajícího (e-mail) info@supertac.cz.
1.11.18. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávajícího namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
1.11.19. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.
1.12. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
1.12.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží a převzetím zboží.
1.12.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázána žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
1.12.3. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího (e-mail, datová schránka).
1.12.4. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávajícího prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího info@supertac.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
1.12.5. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze spotřebitelských smluv kupních a o poskytování služeb je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícího a kupujícím z kupní smlouvy.
1.12.6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
1.12.7. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněna k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.12.8. Rozhodným právem pro smlouvy uzavírané dle těchto obchodních podmínek je právo České republiky, rozhodným jazykem je jazyk český a rozhodným soudem je Městský soud v Brně ve věcech, které rozhodují okresní soudy a Krajský soud v Brně ve věcech, které rozhodují krajské soudy v případech, kdy se nejedná o mimosoudní řešení spotřebitelských sporů.
1.12.9. Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje zahraniční prvek, tak pro kupujícího, který je spotřebitelem platí, že se jedná o specifické služby, kdy jsou služby spotřebiteli poskytnuty výlučně v zemi odlišné od země jeho obvyklého bydliště a neužije s ust. čl. 6 odst. 1 a 2 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
1.12.10. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
1.13.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
1.14. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
1.14.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
1.14.2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
2. PODMÍNKY VZTAHUJÍCÍ SE NA ÚČASTNÍKY VZDĚLÁVACÍHO KURZU, SOUTĚŽE A SPORTOVNÍHO TRÉNINKU.
2.1. Podmínky pro vzdělávací kurzy
2.1.1. Prodávající poskytuje vzdělávací kurzy, kdy smlouva určuje místo a datum konání poskytnutí těchto služeb, a což jsou služby poskytované v souvislosti s využitím volného času. Dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku. Spotřebitel nemůže od již uzavřené smlouvy k těmto službám odstoupit.
2.1.2. Zrušení účasti na kurzu je možné nejpozději 10 dnů před jeho zahájením, a to písmeně na email prodávajícího (e-mail) info@supertac.cz nebo telefonicky na 733 20 40 40.
2.1.3. V případě zrušení účasti podle čl. 2.1.2. bude účastníkovi kurzu nabídnut náhradní termín konání kurzu anebo jiný alternativní kurz. Pokud se účastník kurzu a prodávající během 14 dní od zrušení kurzu nedomluví na čerpání alternativního termínu nebo kurzu, tak bude kupujícímu vrácena peněžní úhrada kurzu zpět a to do 21 dní od data oznámení o zrušení účasti.
2.1.4. V případě zrušení účasti méně než 10 dní před zahájením kurzu propadá úhrada za kurz bez náhrady. Pokud se účastník kurzu nedostaví na kurz bez předchozí omluvy, tak není dotčena jeho povinnost kurz uhradit v celém rozsahu.
2.1.5. Přenechání účasti kurzu náhradníkovi je možné pouze po odsouhlasení prodávajícím, a na náhradníka se pak vztahují tyto obchodní podmínky v celé své šíři, včetně bodu 1.5.6.
2.1.6. Prodávající si vyhrazuje možnost výjimky z čl. 2.1.4. a dle svého uvážení může nabídnout náhradu, zejména v odůvodněných případech.
2.1.7. V ceně vzdělávacího kurzu je obsaženo plnění v rozsahu dle popisu daného kurzu na webovém rozhraní, včetně výkladu instruktora a pomůcek či materiálů. Cena kurzu nezahrnuje dopravu účastníka do místa konání kurzu (hradí si účastník sám) a občerstvení, pokud není v rozsahu daného kurzu uvedeno jinak. Účastník po úspěšném absolvování kurzu obdrží certifikát potvrzující jeho účast.
2.1.8. Účastník kurzu musí být plně svéprávný a zdravotně způsobilý k účasti na kurzu.
2.1.9. Účastník kurzu nesmí být během kurzu pod vlivem návykových látek. Účastník musí být v dostatečné fyzické a psychické kondici, aby mohl daný vzdělávací kurz absolvovat a dále nesmí být pod dobu trvání kurzu pod vlivem léku snižující úsudek, soustředění, prostorovou orientaci nebo jinak negativně ovlivňující účastníka.
2.1.10. V případě účasti na kurzu s vlastní zbraní, či účasti na kurzu, kde je vlastní zbraň vyžadována, musí být účastník držitelem platného zbrojního průkazu odpovídajících skupin a dále musí být držitelem platného průkazu zbraně, se kterou se kurzu účastní a zároveň odpovídá za její řádný a bezvadný technický stav, vyhovující platné legislativě. Účastník kurzu bere na vědomí, že před zahájením kurzu bude vyzván k předložení výše zmíněných dokladů, včetně platného dokladu totožnosti a pokud by bylo shledáno, že platné nejsou, či o jejich panovala pochybnost, tak bude instruktorem z kurzu bez jakékoliv náhrady vyloučen.
2.1.11. Účastník kurzu je povinen plně a bezvýhradně plnit pokyny instruktora. Dále je povinen dodržovat provozní řád prostoru, ve kterém na nachází.
2.1.12. V případě kurzu s palnými zbraněmi je účastník kurzu povinen dodržovat provozní řád střelnice, pokyny správce střelnice a zbrojíře, a zejména pak zákon 119/2002 Sb., o zbraních a střelivu, ve znění pozdějších předpisů. Dále je povinen dodržovat následující bezpečností pravidla:
i. Všechny osoby nacházející se na střelnici jsou povinny dodržovat její provozní řád a návštěvní řád, pokyny správce střelnice a pokyny oprávněných osob.
ii. Všechny osoby musí bezpodmínečně dodržovat zásady bezpečné manipulace se zbraní a používat příslušné ochranné pomůcky a mít vhodný oděv a obuv. To se tyká i osob, které se zbraní přímo nemanipulují, ale nachází se v jejím dosahu.
iii. Prodávající, dle ust. § 2896 občanského zákoníku, varuje účastníka či jakoukoliv jinou doprovázející osobu před nebezpečím spojeným s manipulací s palnými zbraněmi, s pohybem a pobytem na střelnici, které se pojí se zvýšeným rizikem ohrožení života, zdraví osob nebo majetku. Tato rizika existují nezávisle na bezpečnostních opatřeních prodávajícího. Kupující prohlašuje, že se toto riziko rozhodl nést vědomě a ze své svobodné vůle.
2.1.13. Účastník kurzu je povinen se na kurz dostavit v odpovídajícím vybavení pro absolvování kurzu a odpovídající jeho náročnosti. Tím je myšleno zejména vhodné oblečení a obuv přizpůsobené daným povětrnostním podmínkám a dalším okolnostem a dostatečné ochranné osobní prostředky, případně jiné další vybavení. Vzdělávací kurzy, především ty s pokročilou tématikou, vyžadují dostatečnou fyzickou kondici a mohou se konat v místech se ztíženými podmínkami.
2.1.14. Na vybraných kurzech je možnost si pro absolvování kurzu pronajmout zbraň a k ní objednat střelivo. Jedná se o pronájem movitých věcí po dobu trvání kurzu, či po dobu jednotlivých bloků kurzu, je-li kurz do více bloků rozdělen. To je vyznačeno na konkrétních vypsaných kurzech na webovém rozhraní. V takovém případě se jedná o svěření zbraně a střeliva za dohledu instruktora (oprávněné osoby) a spotřebu střeliva, za zákonem stanovených podmínek. Z pronajaté zbraně nelze střílet jiným než poskytnutým střelivem od prodávajícího. Veškeré nepoužité střelivo, pokud jej účastník kurzu má i nemá právo nabývat do vlastnictví, musí být po ukončení svěření zbraně vráceno prodávajícímu.
2.1.15. Na vybraných kurzech je možnost si na kurz pronajmout vybavení. To je účastníkovi kurzu pronajímáno jako movitá věc po dobu trvaní kurzu. V případě kurzu, který je rozdělen do více bloků, může prodávající požadovat převzetí pronajímaného vybavení mezi těmito bloky zpět do svého držení a vydat jej účastníkovi kurzu až na následující blok kurzu.
2.1.16. Pokud kupující během vzdělávacího kurzu podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka nebo hlásá národnostní, rasovou, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob (například oděvem, viditelnou symbolikou, projevem a podobně, je prodávající, instruktor, zodpovědná osoba prodávajícího nebo správce střelnice oprávněn kupujícího ze vzdělávacího kurzu vyloučit, a to bez nároku na vrácení platby za kurz nebo jakýchkoli dalších vynaložených nákladů kupujícího/účastníka s kurzem.
2.1.17. Při porušení pravidel bezpečnosti, nedodržování řádu střelnice, pokynů správce střelnice nebo instruktora je instruktor, správce střelnice nebo jakákoliv jiná oprávněná osoba prodávajícího, oprávněn účastníka z kurzu vyloučit bez nároku na jakékoliv náklady vynaložené s účastí na kurzu a za úhradu kurzu.
2.1.18. Účastník kurzu během vzdělávacího kurzu odpovídá za škodu na hmotném či nehmotném vybavení, zejména způsobenou nedbalostním jednáním, úmyslným jednáním vedoucí ke škodě, neuposlechnutím pokynů instruktora a dalších ujednání v bodě č. 2.1.12.
2.1.19. Účastník kurzu je odpovědný za vzniklou škodu (včetně škody na vlastním vybavení), kterou způsobí zejména některým z těchto jednání:
i. vlastním zaviněním;
ii. nedodržováním pokynů instruktora, pravidel platných v místě konání kurzu, a těchto podmínek, zejména sekce 2;
iii. v důsledku nevhodného technického stavu své zbraně a dalšího svého vybavení, s nímž se účastní kurzu,
iv. porušením povinností vyplývajících ze všeobecně závazných právních předpisů (např. zákaz požívání alkoholických nápojů nebo jiných návykových látek před kurzem nebo po dobu kurzu a další relevantní legislativy).
Účastníkovi kurzu je tímto doporučeno se pojistit za odpovědnost za způsobenou škodu a za odpovědnost vůči třetí stranám a jiným osobám.
2.1.20. Kupující se účastní kurzu na vlastní odpovědnost a nebezpečí; tím však není dotčena odpovědnost provozovatele v případě škody způsobené chybným pokynem instruktora.
2.1.21. Účastník kurzu má možnost kurz kdykoliv dobrovolně ukončit, v případě předčasného ukončení se však vzdává jakékoliv náhrady za cenu kurzu, stejně tak jako za pronajaté vybavení nebo jakýchkoliv jiných nákladů vynaložených s kurzem.
2.1.22. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu kurzu nebo úplné zrušení kurzu (pro nedostatečný počet přihlášených účastníků, nebo z technických příčin či nepříznivém počasí negativně ovlivňující průběh kurzu), o čemž bude účastníka kurzu včas emailem a telefonicky informovat a nabídne mu vhodný náhradní termín. Pokud se do 14 dní prodávající s účastníkem kurzu nedohodnou na jiném náhradním kurzu nebo termínu, tak je prodávající povinen do 21 dní od původního data konání kurzu vrátit veškeré uhrazené peněžní prostředky.
2.1.23. Prodávající si vyhrazuje možnost změny místa konání kurzu v případě, pokud by se stalo komerčně nedostupným nebo pokud se vyskytne jiná okolnost bránící či ztěžující konání kurzu. Prodávající v takovém případě nabídne alternativní místo konání kurzu tak, aby bylo možno zachovat jeho náplň v odpovídající kvalitě a zavazuje se takovou změnu kupujícímu oznámit nejpozději sedm (7) dní před zahájením kurzu.
2.2. Podmínky pro soutěže
2.2.1. V případě soutěže pořádané prodávajícím se jedná o speciální kurz typu vzdělávacího kurzu, na jehož účast se vztahují podmínky dle sekce 2.1. Pokud soutěž řídí rozhodčí, jedná se o oprávněnou osobu prodávajícího a pro účastníka soutěže vůči rozhodčímu platí stejné povinnosti jako vůči instruktorovi.
2.2.2. Soutěž může mít nad rámec vzdělávacího kurzu prvky hodnocení výkonu a dále určená specifická pravidla, kterými se řídí a kterými se účastnící soutěže jsou povinni se řídit.
2.3. Podmínky pro sportovní trénink
2.3.1. Sportovní trénink je událost pořádaná prodávajícím, za účelem zdokonalovaní střeleckých dovedností a sportovní připravenosti. Na účast na sportovním tréninku se vztahují všechny podmínky dle sekce 2.1., s výjimkou čl. 2.1.14., jelikož střeleckého tréninku je nutno se zúčastnit s vlastní zbraní a čl. 2.1.14. se neaplikuje.
3. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
3.1. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ
3.1.1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
3.1.2. V případě výkladu jednotlivých ustanovení má přednost výkladu ve směru ustanovení speciálního k ustanovení obecnému, a to
i. smluvního ujednání mezi stranami ve znění případných pozdějších dodatků, před
ii. konkrétním zveřejněným postupem prodávajícího či pokynem prodávajícího uděleným přímo v místě plnění opodstatněným bezpečností účastníků, před
iii. těmito obchodními podmínkami.
3.1.3. V případě interpretace jednotlivých ustanovení, která jsou si podle odstavce 3.1.2 rovnocenné, má přednost výkladu ustanovení novějšího před ustanovením starším.
3.1.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 14 dnů, má prodávající i kupující možnost od smlouvy odstoupit.
3.2. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
3.2.1. Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
3.2.2. Tyto všeobecné obchodní podmínky jakožto součást Kupní smlouvy nahrazují veškeré předcházejí dohody smluvních stran o vzájemných právech a povinnostech, které by se případně mohli vztahovat na koupi a prodej zboží či služeb dle Kupní smlouvy.
3.2.3. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 12. srpna 2024.
SUPERTAC s.r.o.